tiistai 16. lokakuuta 2012

Kehuja vuorostaan

Ei viitsi aina kitistä, niin kehutaan sen sijaan.

Tarina alkaa eräästä kauniista sunnuntaipäivästä, jolloin Kotkassa salamoi. Ei sillä, että asialla olisi ollut minulle muuten merkitystä, mutta paikallisjunat eivät kulkeneet, joten en päässyt haluamallani junalla liikkeelle, vaan vasta tuntia myöhemmällä. Toki olisi ollut kivaa olla ajoissa ja siinä junassa mihin lippu oli, mutta ei siitä sen enempää. Enemmänkin haluan mainita VR:n muuttuneesta suhtautumisista omiin ongelmiinsa.

VR:n suhtautuminen myöhästymisiin on ollut uskomattoman naurettavaa. VR:n suhtautumista voi oikeastaan verrata Tuksuun, jolle mikään ei ole koskaan oma vika ja muita syytellään, muttei itse katsota tarvetta muuttaa toimintatapoja. VR on tarjonnut asiakkaille hyvitystä nihkeästi, jos ollenkaan. Eräänä varsin myöhästymisrikkaana talvena, kun asiakkaille oli tullut mahdollisuus hakea hyvitystä yli tunnin myöhästymisistä liikuin junalla paljon ja kerran minulla oli jo kaksi hyvityshakemusta sisällä. Tehtyäni kolmannen hyvityshakemuksen sain takaisin ei-niin-miellyttävän sähköpostin, jossa sanottiin että jospa en enää hakisi myöhästymiskorvauksia :D

No kuitenkin, tilanne on nyt selvästi parantunut. Tilannetta pahoiteltiin joka asemalla ja sain heti tietoa seuraavista junista ja lipunvaihdoista. Vaihdettuani lipun seuraavaan sain vielä kahvi ja pulla -kupongin vuolaiden pahoittelujen kera.

Ei sillä, että olisin pullantarpeessa, mutta nyt kerrankin VR:n asiakaspalvelu on tolalla, jolla sen olisi pitänyt olla aina.


Ilmaiset pullakahvit oli niin suuri yllätys, että pakkohan se ihme oli kuvata. Ja ehkä suurempi ihme oli se, että se pulla oli oikesti hyvää ja kahvikin juotavaa :) Hyvä VR, nyt kun saadaan junamatkat vielä järkevän hintaisiksikin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti