sunnuntai 20. tammikuuta 2013

Mistä minä oikein maksan?

Otsikossa on hyvä kysymys. Kysymys, jota olen taatusti toistellut jo monesti tässäkin blogissa ja usein myös blogin ulkopuolella. Tällä kertaa kyse ei kuitenkaan ole luksuksesta ja siitä mitä haluan tai tarvitsen. Tästä luksus-aiheesta hyvää pohdintaa löytyy blogiystäväni herra M:n blogista ja minun mielipiteitäni aiheesta pienen romaanin verran postauksen kommenttiosiosta :)

Nyt haluaisin urputtaa kuitenkin muutamasta muusta asiasta :D

Olen maininnut agressioistani yliopistoliikuntaa kohtaan jo aiemminkin. Nyt kuitenkin päästiin jo ihan uudelle asteelle tässä saagassa. Olin tunnilla, jossa tunnin varsinainen ja ainoa ohjaaja ei voinut (ei ole voinut, eikä tule vammansa vuoksi vielä aikoihin voimaan) näyttää mallia liikkeisiin. En ymmärrä miksi tällainen henkilö sitten on palkattu ohjaamaan hyvää ja suosittua tuntia. Vielä jos henkilö olisi kielellisesti lahjakas ja voisi selittää ohjeet napakasti saattaisin käsittää tämän, mutta tässä tapauksessa mennään metsään myös siinä, sillä tunti pidetään englanniksi. Tämäkään ei vielä olisi ihan hirveä haitta, mutta englanti ei ole ohjaajan äidinkieli, joten ohjeiden taso (ja toki minun kykyni ymmärtää murtaen puhuttua englantia hengästyneenä ja kesken liikkeen) on aika onnetonta.

Täysin OT:nä ainoa ostos, jonka tein viimeviikoisen bloggaritapaamisen aikana Helsingistä

Suurin ongelma tässä mielestäni on kuitenkin maksavan asiakkaan kohtelu. Kyllä joo, yliopistoliikunnan tarjoamat palvelut ovat minulle iso plussa ja suosittelen niitä silti jokaiselle niihin oikeutetulle, mutta laatu on laskenut aiempien lukuvuosien suhteellisen hyvästä tasosta aika roimasti, ihan jo näiden muutamien esittämieni esimerkkienkin valossa. Tämäkään ei silti ehkä vielä häiritsisi, jollei samanaikaisesti liikuntamaksu olisi viime syksynä noussut ihan uskomattoman paljon ja ainoa selitys aiheeseen annettiin tiedottamalla "on tämä silti halvempaa kuin Helsingissä". No, niin kauan kun en asu ja opiskele Helsingissä on se minulle se ja sama :D 

En voi ymmärtää, miksei opiskelija voisi ansaita ja vaatia palvelua ja laatua, maksaessaan palvelusta jota juuri hänelle pyritään tarjoamaan. Suomessa koulutuksen ihana edullisuus on vääristänyt sen mitä opiskelijat saavat ja kehtaavat vaatia.

Periaatteessa haluaisin urputtaa vielä pankeista ja siitä miten siellä kohdellaan asiakkaita, mutten jaksa olla näin negatiivinen, joten tyydyn siirtämään sen myöhemmäksi ja toivottamaan kauniita unia kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti