tiistai 12. maaliskuuta 2013

Tunsit mut aiemmin Markkuna

Otsikolla ei ole, taaskaan, mitään tekemistä itse jaarittelun kanssa. Korvamadot on pahasta :) Minulla on uusi lelu (kerran ompputyttö, aina ompputyttö), saatte tutustua siihen, kunhan aletaan uuden murun kanssa tulla paremmin juttuun. Nyt vielä tutustutaan toisiimme ja siksi tekin saatte tällaisen harjoitelmatutustumispostauksen.

Olen kuolaillut taas YSL:n Cabasta (tai mikä Cabas Y se nyt nykyisin onkaan), mielellään harmaana. Oih, miten se olisi ihana.

Olen innostunut Pinterestistä, joten se löytyy nyt myös tuolta sivupalkista, jos haluatte vilkuilla mun tykkäilemiä juttuja. 

Länttäsin samalla Twitterin tuohon sivupalkkiin, mitäs tykkäätte? Vähän liian massiivinen tuo minun silmääni on, mutta katsotaan, kyllä siihen varmaan tottuu. Tykkään siitä, että siinä näkyy vähän erilaisia juttuja, verrattuna niihin, minä täällä blogin puolella teille yleensä jaan.
Jokapäiväiset korut





Maaliskuun Gloriassa oli lyhyt uutinen kärjellä h
issun kissun netissä. Samanlaisia juttuja on alkanut viimeaikoina ilmestyä erilaisiin some-uutisointeihin LinkedInissä ja muuallakin. Aioin kirjoittaa aiheesta jo edellisen sellaisen lukiessani, mutta nyt vasta tuo Glorian juttu sai minut näpyttämään aiheesta. 
Gloriassa kirjoitetaan, että somesta halutaan 'confidential', ja että on jo nähtävissä vastaiskuja someutumiselle. Ihmisiä on alkanut mietityttää yksityisyys-seikat, mahdollinen käyttäjätietojen jako ja muut sen sellaiset. Kuulemma ihmiset ovat alkaneet herätä ajatukseen, ettei kaikkien tarvitse olla somessa - No eikä :D Tällaiset jutut aiheuttavat minulle aina hillitöntä iloa :D
Se on tosi kiva, että vihdoin aletaan ymmärtää, että jos naapuri hyppää kaivoon, ei itse välttämättä kannata mennä perässä. Minulta kysytään usein, varsinkin gradua tehdessäni, että tuleeko meidänkin firman olla siellä somessa. Vaikka vastaan yleensä, että kyllähän siitä saattaisi hyötyä olla, on minusta kysymyksenasettelu jo varsin paljastava. Somesta kun ei ole yritykselle mitään hyötyä, jos siellä ei halua olla. Suurempaa asiakkaan aliarviointia on se, että tehdään jotain, mistä näkyy, ettei se kiinnosta yhtään, kuin se, että oltaisi sitten reilusti tekemättä sitä, ja keskityttäisi täysillä muihin osa-alueisiin.

Nyt tiistain ruokatosi-tv:n pariin :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti