torstai 4. huhtikuuta 2013

“Ehkä elämä ei olekaan niin vakavaa, voi lihoa ja panna ketä vaan”

Olen meuhkannut ehkä jo ainakin sadasti journalismin laskeneesta laadusta. Haluan jatkaa aiheesta vielä hetken.

Okei, voin olla todella tylsä, tiukkis ja tosikko. Tai mitään voi, olenhan sitä :D Mielestäni en ajattele asioita kokoajan kaksimielisesti, enkä näe siihen aamukahvia juodessa ja Twitteriä selatessa mitään tarvetta. Siksi Markkinonti&Mainonta -lehden Twitter-tilillä eilen esiintynyt "hulvaton" Angry Birds tuli Reiman pöksyihin -lause ei saanut ainakaan allekirjottaneessa aikaan yhtään positiivista ajatusta. Olenhan tosin jo aiemminkin sanonut, että Twitter on "hyvien jätkien" leikkikenttä, ja ehkä ne hyvät äijät saadaan pidettyä omalla puolella huonoilla jutuilla. 

Sitä en tosin tiedä, keitä ne hyvät jätkät ovat, joita uusin Me Naiset Sport yrittää kosiskella otsikoimalla ihonkuorintalaitteita koskevan juttunsa "Surinaa kylppäriin"? Minulle on koko opiskelu- ja työhistoriani ajan paasattu otsikoinnin tärkeydestä ja merkityksestä (ei sillä että se blogissani näkyisi), muttei kukaan muistanut kertoa, että jos otsikkoon saa kaksimielisen sävyn voi otsikko olla vähän mitä tahansa. Me kaikki naistenlehtien lukijat ja Twitterin selaajat kun innostumme juuri sellaisesta journalismista. Tosin, mitä sitä naisten mielipiteistä, muistuttaahan kirjailija Eveliina Talvitie (mm. Naisia politiikan portailla) Me Naisten (11/13) haastattelussa, että naisen elämässä on lyhyt loikka siitä, että on liian nuori siihen, että on liian vanha. 

Otsikointiin liittyen, olen löytänyt Heli Kajon, ei yhtään minun musiikkia ja silti niin minun musiikkia :D

Minulla on oikeasti ollut tosi ihana aamu, vaikka yltäluettava epämääräinen räpellykseni ei ehkä siihen suuntaan viittaisikaan. Joskus täytyy vain kirjoittaa jotain ihan muuta kuin "katsokaa mitä tänään ostin" ;P Täällä paistaa aurinko ja näen ikkunasta kuusi(!) hiihtäjää! Ehkä siis minäkin :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti