sunnuntai 12. kesäkuuta 2016

Hyvän mielen vaatekaappi


Otsikolla viittaan äskettäin lukemaani kirjaan, josta teille ajattelin tänään lyhyesti jotain kommentoida, mutta myös muutenkin tämänhetkiseen tilanteeseeni.

Radiohiljaisuutta on taas riittänyt, syynä tällä kertaa minut hermoromahduksen partaalle ajanut netittömyys uudessa kodissani. Siitä siis viittaus siihen toiseen hyvän mielen vaatekaappiin, omaani. Olen niin tyytyväinen ja onnellinen muutostani ja vaatekaapistani, kaikesta. Vaatekaapin sisällöstä tosin on turha puhua samassa lauseessa :)

Mutta, koska sain itseni langoille vasta melkein viikon odottelun jälkeen, en voinut roikkua iltoja Facebookissa ja olenkin ennättänyt lukea hyllystäni löytyviä, rästiin jääneitä kirjoja. Ensimmäiseksi tartuin Rinna Saramäen Hyvän mielen vaatekaappi -kirjaan, mutta ei olisi kannattanut. Ihan turhaan olen sitäkin säilönyt hyllyssäni.

Olen pahoillani siitä, että olen näin kriittinen lukija. Tiedän, että olen ollut sitä pukeutumiskirjojenkin suhteen jo aiemmin.


Mutta siis hyvät hyssykät, miten on mahdollista, että Suomessa kustantajat julkaisevat pukeutumiskirjoja ilman yhtä ainutta todellista tai järkevää neuvoa tai kuvia vaatteista ja vaateyhdistelmistä. Miten turhauttavaa on lukea kirjaa, jossa kehotetaan tekemään (turhia) listoja listojen perään ja määritellään pikkutarkasti, mutta varsin erikoisista lähtökohdin, millainen pukeutuja olen. 
Vähän väkisin kirjan loppuun selattuani olin hämmentynyt. Tätä teosta oli hehkutettu niin paljon, mutta minulle se ei antanut mitään.
Suurena syynä pukeutumisopaspettymyksiini on varmasti se, että omistan sen maailman parhaimman pukeutumiskirjan ja palaan siihen säännöllisesti, joka kerta ilahtuen. Karina Ericsson-Wärnin Chic on ehdottomasti lukemistani "oppaista" paras. Olen vähän vahingossa ostanut sen joskus jonkun marketin poistokorista. Se ostos kannatti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti